Xanzwhite Skincare By SIRIM

temulawak-untuk-mencerahkan-kulit

XANZWHITE HASIL KAJIAN SIRIM BERHAD

PRODUK HASIL DARI BAHAN SEMULAJADI TEMULAWAK

PRODUK MALAYSIA PERTAMA YANG BERJAYA MERAIH ANUGERAH INTERNATIONAL.

 

Siri Penjagaan Kecantikan hasil kajian kumpulan saintis SIRIM Berhad ini menggunakan ekstrak semulajadi yang di kaji keberkesanan pencerahan secara semulajadi serta terbukti selamat digunakan tanpa kesan sampingan melalui ujian klinikal di makmal.

 

Produk Xanzwhite SATU-SATUNYA PRODUK MALAYSIA YANG BERJAYA MERAIH ANUGERAH INTERNATIONAL. Bukan sahaja diiktiraf halal JAKIM, Xanzwhite juga memenangi BEST HALAL COSMETIC Malaysia 2009

Xanzwhite™ Skincare Berkesan merawat Jerawat, Jeragat dan Kulit Kusam

Jeragat dan Kulit Kusam merupakan masalah kulit yang biasa dihadapi oleh wanita terutama dikawasan asia yang beriklim panas.

 

 Jeragat adalah tompok-tompok kecil atau satu tompok besar yang ada pada permukaan kulit muka dan kebiasaannya berwarna gelap dari warna kulit sedia ada. Keadaan ini membuatkan tona kulit tidak sekata, menyebabkan muka kita nampak tidak berseri dan kusam.

 

Bukan itu sahaja, jerawat batu juga merisaukan, sampaikan ianya tinggalkan parut? Dah berlubang muka, hilang yakin dan segan pula nak keluar rumah

 

Bila dah ada jeragatkulit kusam dan jerawat di muka, bila tengok cermin rasa tak selesa malahan rimas, betul tak?

 

Malu ? Segan? Jangan ceritalah kan. Nak-nak kat pejabat ada je kawan-kawan yang tegur.

 

Xanzwhite™ Skincare By SIRIM BERHAD Merawat kulit tanpa pengelupasan, keradangan atau menghakis

Xanzwhite merupakan satu inovasi dalam industri kecantikan negara gabungan dari kosmetik dan farmaseutikal. Penemuan ini pertama kalinya diperkenalkan di Malaysia setelah lama melalui kajian makmal dan penyelidikan oleh para saintis dari SIRIM Berhad melalui projek kebangsaan di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI). Bersandarkan kekuatan hasil penemuan saintifik, produk yang mengandungi Bioaktif Xanzwhite TL041 telah dipatenkan di Malaysia dan Indonesia.

 

Siri penjagaan kecantikan ini terhasil daripada kajian saintifik menggunakan kaedah bioteknologi yang terkini oleh sekumpulan saintis, jurutera dan pakar penyelidik SIRIM Berhad yang penuh dedikasi untuk menghasilkan produk yang bermutu dan selamat di pasaran. Setelah beberapa tahun produk dikaji secara klinikal dan penuh teliti terhasilah Xanzwhite™ ini yang bagaikan permata berharga oleh para saintis dan juga SIRIM Berhad.

 
 

Keunikan produk ini yang membezakannya daripada produk sedia ada di pasaran adalah melalui penemuan kaedah KOSMESEUTIKAL iaitu gabungan kosmetik dan farmaseutikal dalam mencerahkan kulit. Ianya juga bertindak hebat dengan cara yang selamat iaitu merencat aktiviti enzim tyrosinase yang menghasilkan melanin. Melanin merupakan bahan aktif pada kulit yang terhasil akibat pendedahan kepada cahaya yang berlebihan dan ini menentukan kecerahan kulit seseorang.

 
 

Ujian Praklinikal dan ujian makmal untuk keberkesanan produk telah dilakukan secara in vivo dan in vitro terhadap sukarelawan yang terdiri daripada pelbagai latarbelakang berbeza dari sudut usia, jenis kulit, jantina dan juga pekerjaan. 

 

Melalui ujian praklinikal dan ujian makmal yang dilakukan terhadap kulit mereka didapati memberikan keputusan positif yang cemerlang dengan penggunaan Xanzwhite™ Skincare, di mana lebih 95%daripada mereka memberikan keputusan yang sangat dikehendaki

Xanzwhite™ Skincare – Pemenang Anugerah Antarabangsa​

Xanzwhite™ Phyto NLC – Active Night Repair Serum

Xanzwhite Phyto NLC merupakan produk pertama di Malaysia yang menggunakan teknologi terkini iaitu Nanostructured Lipid Carrier (NLC). Formulasi Xanzwhite Phyto NLC menggunakan bahan lipid semulajadi bersaiz nano berkebolehan menyampaikan lebih bahan aktif ke dalam lapisan sel-sel kulit dengan lebih berkesan.

 

Bahan lipid semulajadi membolehkan kulit kekal lembap untuk sel-sel kulit berfungsi dengan baik dan memberi kesegaran kepada kulit agar sihat.

 

Bahan aktif dalam formulasi Phyto NLC dan Xanzwhite™ Skincare ini dihasilkan dari tumbuhan semulajadi iaitu temulawak, dimana ianya diekstrak melalui proses ‘Super critical fluid extraction’(SFE). Teknologi ini merupakan teknologi terbaik dalam pemprosesan ekstrak tumbuhan botani sebab mesra alam dan bebas toksik malahan ianya selamat tanpa menggunakan sebarang ‘organic solvent’ seperti yang biasanya dilakukan dalam pemprosesan ekstrak tumbuhan.

 

Xanzwhite™ Phyto NLC Serum ini bertindak dengan berkesan tanpa ada pengelupasan dan keradangan malahan dalam masa yang sama, serum ini mengekalkan kelembapan serta mencerahkan kulit.

Xanzwhite™ Phyto NLC – Berkesan Untuk:

  • Merawat kulit berminyak

  • Merawat keradangan

  • Menghilangkan Lingkaran gelap

  • Merawat Kulit kusam

  • Mengecilkan liang pori

  • Merawat pigmentasi

  • Menghilangkan parut jerawat

  • Menghilangkan kedutan

  • Merawat bintik hitam atau putih

 

Xanzwhite™ Phyto NLC – Anugerah Yang Diterima

Xanzwhite™ Phyto NLC telah pun memenangi beberapa anugerah domestik dan antarabangsa! Antaranya:

  • ITEX 2010 (GOLD AWARD) : Green and Natural Bioactives for topical application

  • Anugerah Inovasi SIRIM Berhad 2011 (BRONZE AWARD) : Nano lipid Carrier system Incorporating SFE extract of Curcuma Xanthorrhiza for cosmeceutical application

  • MITI 2013 (WINNER) : Kategori Produk Kecantikan dan Kesihatan

 

Malahan Xanzwhite™ Phyto NLC mendapat kelulusan KKM, diiktiraf HALAL oleh JAKIM serta diproses di premis diiktiraf GMP. Jadi, anda tidak perlu gusar kerana Xanzwhite™ Phyto NLC merupakan produk yang wajib dipercayai.

Xanzwhite™ Skincare – Berkesan ke?

Perubahan demi perubahan kepada struktur kulit dapat dilihat dan dirasai selepas satu minggu penggunaan, kesan terbaik dapat dilihat biasanya pada minggu ke 6. 

 

Pembentukan kulit yang lebih lembut, tekstur yang seragam, tona warna lebih cerah, pori-pori lebih halus dan kulit lebih tegang adalah diantara hasil dari keberkesanan Xanzwhite™ Skincare. 

 

Setiap produk Xanzwhite™ telah mendapat kelulusan oleh Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan, Kementerian Kesihatan Malaysia.

Xanzwhite™ Skincare – Testimoni Pengguna

Xanzwhite™ Skincare – Di Surat Khabar Tempatan

Xanzwhite Travel Pack & Phtyo NLC – Set Untuk Jeragat & Kulit Kusam

Set permulaan bagi mereka yang mengalami masalah jeragat dan kulit kusam. Pada mereka yang dah lama mencari produk yang berkesan malahan selamat, inilah produknya – Xanzwhite Travel Pack dan Phtyo NLC.

 

Dalam botol kecil, sesuai untuk mereka yang ingin mencuba produk Xanzwhite hasil dari kajian SIRIM – Selamat, Berkesan dan Selamat.

 

Set ini boleh digunakan selama 4-6 Minggu bergantung pada cara penggunaan yang betul

 

Xanzwhite Travel Pack & Phtyo NLC – Cara Penggunaan

Nak dapatkan Set Xanzwhite ini?
FREE Consultation